Tuesday, August 28, 2012

Information Design for Magazines and Atitude for Editors

Hello!
I found an summarized article that I really like to keep it for myself and share, but unfortunately it's  only in Japanese. This is about how Japanese magazines editors design the information on their magazines.

雑誌編集者達の情報デザイン術

I love magazines. I pretty much read any kind of magazines if I had it handy, yet of course there are some interesting one and not-so-much one. (I don't just mean that the topics are not my type.) Then where does that difference come from? The answer probably would be the editors.

From editors' point of views, they write articles and constitute those to attract readers interest in order to sell magazines. They publish what readers want to know to increase circulation. Most probably how they pick topics decide their destinies.

 Editors' sense is important also for those who will be on magazines. Magazines are just like catalogs. Whether it's people or products, readers get today's news and fashion from magazines and they consider buying. Although it is said today is the period when magazines aren't selling well, you cannot underestimate the influence. If wrong information get into magazines, it's difficult to avoid negative images.

I was interviewed several times for newspaper, but some put comments under my name that I never said. Nobody would confirm nameless person's comment. Yet since my name (and photos sometimes) is with those comments, people would assume I made those comments. It made me fully realized the difficulty to deliver my true message in the right way.

When I stand the side to report, how to send accurate information sincerely and interestingly; it would be my eternal theme and something I should never forget.


基本的にどんな雑誌でもあれば読む、という乱読者の私ですが、面白い雑誌とそうでないものがあるのは確か。(趣味かどうかではなく。)
では、その違いはどこから出てくるのか。それはやはり編集者さん達のセンスなんでしょうね。


編集者の立場から見れば、雑誌を売る為に読者の興味、関心を引くよう記事を書き、雑誌を構成しているのでしょう。発行部数を伸ばす為には読者が知りたいことを載せる。その内容を取捨選択するセンスこそが雑誌の明暗を分けるのでは。

また、その雑誌に載る側としても編集者さん達のセンスが信じられるものかどうかは重要。雑誌はいわばカタログのようなもの。人であれ商品であれ、読者は雑誌からそのときの流行を知り、購入を検討する。最近は雑誌が売れない時代だとは言え、その影響力は侮れない。もし誤った情報が雑誌に載れば、マイナスイメージを避けることは難しい。

 私も昔、取材を受けコメントを新聞に載せて頂いたことがあるのですが、私が言った覚えもないことが書かれてしまったことが多々ありました。名もない人間のコメントの了承なんていちいち取ってもらえません。それでも自分の名前や写真が一緒に載せられている以上、私がした発言だと世間からは捉えられます。自分の想いを正しく伝える難しさを痛感しました。

自分が発表する側に立った時、いかに正しい情報を真摯に、しかし面白く伝えられるか。私にとっては永遠の課題であり、また忘れてはいけないことだと思っています。

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